18 October, 2014

Secret Skin White Kawaii Collagen

Assalamualaikum

Rindunya nak menulis kat blog ni kalau boleh tiap hari nak update namun apakan daya sebab minggu ni memang minggu yang super busy dengan exam,assignment dan presentation.Sekarang baru berpeluang tarik nafas sikit sebab cuti mid sem telahpun bermula..horayyy!! entry ni adalah entry balas dendam jadi bersiap sedialah untuk membaca ayat yang berjela jela ya.haha.Sejak jadi student universiti ni kan aku realize yang menjaga kesihatan tu amatlah penting.

Sebelum ni aku pernah cerita aku selalu je demam terutamanya bila buat kerja melebihi workload sebab tu lah aku mula mencari supplement yang sesuai dengan diri sendiri.Kalau boleh supplement yang boleh memberi aku tenaga dan meningkatkan immune sistem dan tahap kekebalan badan terhadap penyakit dan juga boleh mengekalkan kecantikan kulit..Korang semua kalau kata consume supplement tu tak penting tolonglah buang stigma tu sebab choosing a right supplement to our body is the most vital to maintain the body metabolism.

Pada siapa yang pernah baca blog ni aku ada mention dulu yang aku consume shaklee tapi baru aku tahu Shaklee is a pro Jews so apa kata kalau kita cuba supplement tempatan pula lagi selamat rasanya.Any Jews based product will be no longer purchased anymore so aku nak share dengan korang supplement yang aku consume sekarang.Yes it's Secret Skin White Kawaii Collagen.Aku Jadi confident try product ni sebab aku came across melalui blog Dr Halina bercerita tentang salah satu tips dia menjaga kecantikan ialah dengan amalkan supplement ni.Patutlah kulit dia putih gebu dan glowing je rupanya ini rahsianya maka tanpa membuang masa maka haruslah aku mencubanya juga.ngeee




Apa yang best tentang Secret Kawaii Collagen ni sebab ia mengandungi sehingga:

36x Ant- Oxidant 
14x Stem extract Cell 
20x  Super Fruits




Okey apa kepentingan anti oxidant dan extact Fruits ni? Mostly collagen products adalah based on Biotechnology process methods so aku boleh explain sedikit sebanyak mengikut pengetahuan aku sebagai pelajar tahun ketiga degree Biotech uwahaaa.bagak kejap mementang ambil course Cell and Molecular Biology cuba suruh aku explain bab nak sambung wayar lektrik ke macam budak engineer gerenti fail.haha.


Nampak tak Ingredients dia banyak menggunakan extract buah buahan dan dirumus menjadi antioxidant.Sebelum korang nak kenal antioxidant ni kena kenal dulu mengenai fungsi sel badan kita.Badan manusia dibina dari berjuta juta sel yang terdiri sebagai unit terkecil binaan.Sel ini mempunyai dinding sel yang melindungi sel daripada unsur-unsur yang boleh merosakkan kulit kita yang dipanggil sebagai sel membrane.Unsur perosak ini dipanggil radikal bebas jadi bahan antioxida ini mempunyai fungsi melawan radikal bebas yang boleh membawa pelbagai penyakit termasuklah cancer.Biasanya bahan anti-oxidant boleh didapati banyak pada buah buahan yang mengandungi vitamin C dan vitamin E.


Untuk melindungi kulit kita dari kejahatan free radicals maka ia perlu dinyahtinjakan oleh antioxidant macam kat diagram di atas.harap ia membantu korang memahami dengan lebih detail.


Jom kita tengok apa lagi kebaikan Secret Kawaii Collagen ni.Banyaknya tak terhingga.jyeahh

KHASIAT SECRET SKIN WHITE KAWAII COLLAGEN untuk kulit :

• Merangsang kolagen asal kulit
• Menghalang sinar UV matahari
• Mengaktifkan penghasilan kolagen
• Melambatkan penuaan
• Meningkatkan stem cell kulit
• Pemutihan kulit lebih pantas
• Kulit lebih anjal & muda
• Menghilangkan kedutan
• Menghilangkan kulit sun-burn
• Menghilangkan jerawat
• Menghilangkan parut hitam
• Mengurangkan jeragat
• Mengatasi kulit bersisik
• Kulit kering menjadi lembap
• Kulit kasar menjadi halus
• Mengatasi penyakit kulit
• Mengatasi masalah kulit rosak
• Mengatasi masalah tumit kaki pecah
• Mengatasi masalah kulit merekah

KHASIAT SECRET SKIN WHITE KAWAII COLLAGEN utk kesihatan:

• Mengatasi sakit sendi tulang
• Mengatasi sakit senggugut
• Mengatasi masalah mata
• Sesuai untuk ibu mengandung
• Sesuai untuk ibu menyusu
• Mengurangkan stretchmark
• Mengurangkan selulit
• Menurunkan kolestrol
• Mengatasi rambut gugur
• Mengatasi bibir mengelupas
• Memberi tenaga kpd badan yg letih
• Membuang toksin
• Sesuai untuk masalah sakit darah tinggi & kencing manis
• Tingkatkan pengeluaran susu ibu
• Melangsingkan badan

KHASIAT SECRET SKIN WHITE KAWAII COLLAGEN untuk para ibu:

• Menambahkan susu badan
• Menaikkan HB wanita hamil
• Memutihkan & menggebukan kulit bayi bagi ibu hamil & ibu menyusu
• Memberi tenaga kpd ibu hamil & menyusu• Memberi nutrien penting yg diperlukan oleh ibu hamil & menyusu


TESTIMONI PENGGUNA SECRET KAWAII COLLAGEN 





CARA PENGAMBILAN SECRET SKIN WHITE KAWAII COLLAGEN:


Minggu pertama :2x
Bancuh / kemam 
1 scoop sblum tdo masa perut kosong. 
1 scoop lagi sebelum sarapan 
Minggu kedua:1x
Bancuh / kemam 
1 scoop dgn air biasa 
Mnum masa perut kosong sebelum tidur


p/s:Cara kemam adalah lebih effective jika inginkan kesan yang terbaik ya semua tapi aku prefer bancuh dan shake dengan air biasa sikit buat macam jus gitu..yummy!

SIJIL PENGESAHAN HALAL DARI JAKIM DAN KKM

Janganlah  risau takut takut nak consume supplement ni sebab ia mendapat kelulusan sijil halal dari JAKIM dan KKM jadi product ni tidak terdapat bahan kimia dan hanya mengandungi buahan buahan semulajadi dan bahan yang dibenarkan saja.




PACKAGING YANG MENARIK


Ada berita baik untuk korang sebab Secret Skin White Kawii Collagen ni sekarang ni dah boleh didapati dalam bentuk sachet.Lagi mudah dan senang bagi yang malas nak minum yang serbuk macam yang dalam botol tu.Senang juga nak bawa kemana mana.Satu kotak ni ada 60 sachets boleh tahap sampai dua bulan dengan harga RM250 tapi kalau promosi boleh dapat dalam RM170 Lagi satu kalau beli boleh dapat free gift 1 botol kapsul cinonet tu yang ada 30 tablet so sangat sangat berbaloi jah rugi tak cuba tau.Untuk yang jar/botol yang macam aku consume pun sama boleh tahan sampai dua bulan jugak so korang pilihlah yang mana satu pack yang disukai.


To be honest sejak consume supplement ni memang rasa lain berbanding tak consume apa apa sebabnya aku notice kulit aku makin lembut even baru beberapa hari guna lagi satu badan pun rasa lebih bertenaga aku yang selalu selsema ni dah makin berkurangan sejak makan supplement ni.I rate 5 stars for Secret Skin White Kawaii Collagen.Lepas ni memang ada harapanlah nak masuk program realiti TV.ecewah berangan pulak dah.


Untuk sebarang info dan maklumat lanjut mengenai produk ni korang boleh ke



atau terus ke 


Thanks for reading my entry

wait for more updates from me ya

toodles !