18 October, 2014

Panacea Beauty Serum Biowhite Collagen 2 in 1

Assalamualaikum

Aku sememangnya tak fikir sangat betapa pentingnya merawat kulit muka menggunakan serum.Pada aku pakai sunblock, moisturiser,cream muka atau foundation cukup lah tapi berangan nak kulit cantik macam Aishwarya Rai.pffftttt.haha tapi baru aku tahu sejak dah mula masuk 20 series ni yang moisturiser saja tak cukup untuk melembapkan kulit kita sebab itu serum dicipta kerana ia mampu menambahkan nutrient pada lapisan kulit paling dalam. sebabnya ianya mempunyai kuasa penetration yang tinggi berbanding moisturizer yang hanya mampu membekalkan air saja pada kulit disebabkan molekulnya yang lebih besar.haa gituu.dah masuk molecular level pulak dah.



Tercari cari jugalah serum apa yang sesuai dengan kulit muka aku ni.One day aku terjumpa page Panacea Beauty Serum sewaktu tengah godek godek google sambil dengar lagu Fynn Jamal Arjuna Beta yang entah ke berapa puluh ribu kali dah ulang lagu tu.First impression aku okey fine semua beauty produk macam sama je tapi lepas baca description baru aku tahu yang serum ni lain daripada yang lain sebab dia adalah 2 in 1.Mana kau nak jumpa serum yang boleh minum dan lumurkan kat muka pada masa yang sama?






Setiap kali sebelum cuba sesuatu produk aku akan baca dulu apa main ingrediants dia kot kot la ada bahan yang tak familiar at least sixsenth ni boleh spot something tapi ternyata Panacea Beauty serum ni mengandungi bahan bahan yang super hebat seperti Aloe Vera,Sarang burung walid,Collagen seaweed,air Suling,madu dan pati oren yang bertindak 5x lebih berkesan.




Cara pengambilan serum biowhite collagen ni ialah ambil beberapa titis dan ratakan pada seluruh muka atau kawasan yang bermasalah sebelum tidur.Untuk kesan yang lebih baik minum satu sudu sebelum sarapan dan sebelum tidur.Biasanya aku akan lumurkan pada kulit yang ada kesan parut jerawat setiap kali sebelum tidur.Sekali sekala aku akan minum mengikut tahap kerajinan.Boleh juga sapu untuk menghilangkan lingkaran gelap bawah mata.Mesti korang fikir orang yang dah berumur je patut ambil serum ni untuk melewatkan proses penuaan but people said prevention is better than cure.Tak kan la kulit dah mula berkedut baru terfikir untuk cari solusi pada kulit yang bermasalah kan.Tak salah kita berbelanja sikit untuk hasil yang berpanjangan.




Texture serum ni tak pekat melikat just nice je dan rasa dia tak pula pahit atau manis mahupun masam.Rasa dia memang betul betul mild dan tak pelik pun so tak payahlah nak rasa janggal untuk minum sebab aku rilex je minum rasa nak teguk lagi dan lagi.Pada aku harga serum ni is affordable iaitu RM95 sebab sangat jimat satu botol boleh tahan berbulan jugak tau.

Untuk sebarang info atau pertanyaan boleh terus direct facebook page Panacea Beauty official atau whatsapp no ni 013-4449531 senang! Aku suka service dorang sebab dia entertain kita dengan efficient tak macam certain online shop mak aih lambatnya reply.Sebelum tu aku akan tinggalkan korang dengan satu video ni.Jom cuci mata kejap manalah tahu kot kot boleh menang hadiah misteri dari Panacea beauty dengan hanya menjawab soalan yang mudah senang kacang tutup mata pun dah boleh jawab.


Selamat mencuba!

Thanks for reading my entry

toodles!
Post a Comment