11 November, 2016

Aura Hijab 3 IN 1 (Syampoo + Conditioner + Perfume) Review

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

Assalamualaikum

Penjagaan rambut adalah salah satu komponen yang perlu diberi keutamaan. Jika tidak masakan rambut dilabel sebagai mahkota bagi seorang wanita bukan? Dramatik sekali ayat pembuka bicara. Ngehehe. Sebagai seorang wanita yang bertudung, lagilah penting nak kena jaga rambut ni. Macam aku rambut cepat tumbuh panjang tak kira berapa kerap aku potong. Nak jaga rambut panjang ni bukan kerja yang mudah tau lebih-lebih lagi bila bertudung. Cuaca panas di negara kita menbuatkan rambut senang berpeluh dan tak selesa sekaligus mudah berbau sebab udara yang terperangkap membuatkan rambut sukar bernafas. Kalau tak jaga dengan betul bukan setakat rambut tak selesa malah mengundang masalah lain seperti kelumumur, rambut berminyak atau rambut gugur.


Sebagai penyelesaian, kenalah rajin mencari alternatif untuk merawat masalah rambut yang dialami sebab setiap orang mempunyai masalah yang berbeza. Macam aku sendiri alhamdulillah tak ada masalah rambut, dari dulu lagi rambut memang jenis tebal. Masalah aku cuma rasa kurang selesa jelah bila lama sangat bertudung lebih-lebih lagi kalau lepas mandi, lewat nak ke mana-mana kadang tak sempat nak keringkan rambut terus pakai tudung. Aku dahlah pantang lah bab bab bau ni. Ada sekali tu mak aku tegur.

Mama: "Yasminnnnn, kau spray satu rumah pakai perfume ke?"
Aku: Ye, spray pakai perfume ni (sambil tunjuk perfume terbengkalai Adidas abang aku punya sebab air freshner dah habis) lolz

Aku ni punyalah obses dengan semua benda nak kena wangi sampaikan sofa pun nak sembur perfume. keke. Tu baru sofa belum diri lagi :p Dari dulu lagi aku tercari  perfume untuk rambut jenis hair spray ke tapi belum pernah lagi aku jumpa di mana mana kedai sehinggalah one day aku terjumpa Aura Hijab yang didatangkan dengan 3 in 1 which is syampu+condittioner+perfume! mashaAllah bestnya first time dengar syampu dirumus sekali dengan perfume siap ada vitamin sekali. Yay!


Orang kata normallah kalau rambut gugur 100 helai sehari tapi kalau rambut jenis yang gugur je memanjang mesti merungsingkan betul tak? Jangan risau sebab syampu Aura Hijab dikhaskan untuk wanita bertudung yang mempunyai masalah rambut gugur yang kronik atau kelumumur. Kalau korang tiada masalah rambut sekalipun tetap boleh guna sebab bahan aktif yang digunakan baik untuk semua jenis rambut.


Syampu Aura Hijab mempunyai solusi empat serangkai iaitu:

Merawat masalah rambut gugur dan nipis
Rambut gugur dapat diatasi dengan membantu melebatkan rambut hanya dalam masa 14 hari.

Merawat kelumumur
Menyelesaikan masalah kegatan pada kulit kepala dan kelumumur.

Merawat rambut berbau
Memberikan aroma keharuman pada rambut hingga 12 jam bagi wanita berhijab.

Menyelesaikan masalah rambut kering dan kusam
Rambut akan menjadi licin sepantas penggunaan pertama. 



Info produk:

Bertahan sehingga 4-6 minggu
size: 400 mL

Bahan-bahan aktif yang digunakan:

Daun Bidara
Merawat Kulit Kepala Dari Kelemumur Untuk Penumbuhan Sel Rambut Baru Dan Daun Bidara Juga Membekalkan Vitamin Bagi Menguatkan Rambut Dari Gugur.

Minyak Habastusauda 
Merawat Kulit Kepala Untuk Membuka Pori Bagi Memberi Ruang Untuk Pertumbuhan Rambut Baru
Habastusauda Juga Melicinkan Rambut Bagi Mengurangkan Rambut Putus Semasa Sikat Atau Ikat Rambut.

Minyak Pati Buah Keras 
Digunakan Secara Turun Temurun Untuk Melebatkan Rambut Dan Bantu Pertumbuhan Rambut Baru Yang Sihat, Mudah Diuruskan Dan Berkilau.

Minyak Zaitun
Berfungsi Untuk Mengekalkan Bau Wangi Serta Menghitamkan Rambut Anda.


Syampu Aura Hijab ni berwarna purple dan senang berbuih. Memandangkan syampu ni dah ada conditioner sekali senang kerja la kan tak perlu spend masa berlama-lama di bilik air. Aku biasanya kalau pakai syampu set lengkap maunya berjam bertapa dalam bilik air tapi dengan Aura Hijab beberapa kali bilas je dah siap. Jimat sungguh masa!

Cara Penggunaan:
  • Gunakan Aura Hijab sekali sehari
  • Urutkan rambut dan kulit kepala dengan lembut bagi meratakan syampu dan nutrisi.
  • Biarkan selama 5-7 minit untuk nutrisi menyerap kedalam rambut dan kulit kepala
  • bila kepala hingga bersih


Testimoni Pengguna


Dah bagi testimoni pengguna tak acilah kalau tak bagi testimoni diri sendiri pula. Sepanjang guna syampu Aura Hijab ni aku sangat berpuas hati dengan hasil dia terutama sebab haruman bau dia tahan selama 12 jam serius tak tipu. Waktu tidur pun boleh bau rambut sendiri.hehe Perasaan tak biasanya ada dua keadaan dimana rambut selalu gugur. Pertama, semasa syampu, kedua semasa sikat tapi percayalah dengan Aura Hijab masalah rambut gugur pasti akan berkurangan. Yay, lepas ni dah boleh flip rambut macam Aishwaryarai.kehkeh

Harga:

RM129 
sebotol free postage

Sila hubungi talian tertera untuk order atau sebarang pertanyaan. 

Whatsapp: 017-5444880
Facebook page: Aura Hijab HQ

Thanks for reading my entry
xoxo
Post a Comment